Convivències
1.Justificació
Les convivències són una pràctica que portem desenvolupant a l’escola durant els darrers anys. Genera un punt d’unitat del professorat i dels alumnes de primària.
Es pensa una unitat d’objectius i activitats que engloba tota l’etapa. Això requereix un esforç per part dels docents per plantejar una experiència inoblidable pels alumnes afrontant les diferents edats i necessitats dels alumnes. Esdevenint un punt clau en el tracte a la diversitat, la cohesió i l’equitat. Són un moment fonamental per visualitzar el model d’escola inclusiva cap al que volem tendir.
2.Objectius
-Relacionar-se els alumnes amb els mestres de primària en un entorn diferent a l’escola.
-Compartir experiències.
-Treballar en equip.
-Aprendre a compartir.
-Gaudir de la bellesa de la naturalesa i els monuments artístics que es visiten.
-Gaudir del temps de lleure.
3.Continguts i activitats
-Convivència entre els alumnes de tota la primària amb els seus mestres.
-Visites de llocs d’interès.
-Presentació dels equips en relació a la temàtica de les convivències.
-Espais de jocs per cicles i col·lectius de tota l’etapa.
-Nits de cançons i valoracions de les experiències viscudes.
4.Metodologia
A partir d’una temàtica es plantegen diferents activitats per guiar el dia a dia.
Totes les convivències estan pensades (objectius, activitats, temàtica…) pels professors de l’escola. Això implica un gran esforç de preparació de les convivències i durant el seu desenvolupament els mestres són qui comparteixen totes les estones de joc, les vivències, els menjars, etc. Això és molt educatiu per a tothom, ja que l’escola no et permet trobar tantes estones i tan diferents de convivència.
Els alumnes se’ls convida constantment que siguin els protagonistes, a l’hora de jugar, de compartir, d’ajudar, etc.
5.Destinataris i responsables.
Els responsables són els mestres de primària. Tots els mestres de primària es reparteixen en els tres cicles i s’encarreguen de preparar i controlar les activitats de cada cicle tot i que tenen una visió global de tot el que succeeix a les convivències, independentment del cicle.
Els destinataris són els alumnes de primària, des dels més petits (1r primària) als més grans (6è de primària).