Infantil
“Interès alegre per les coses”EQUIP DOCENT
Passió. Interès. Màgia. A l’equip docent d’Infantil ens apassiona la passió de l’infant. Ens alegra la seva alegria. Ens il•lusiona la seva il•lusió. Som un equip atent al que passa a l’aula cada dia; en cada moment. Ho acollim amb flexibilitat, acompanyem la seva imaginació i donem espai a la seva creativitat perquè comprengui el món. L’ajut d’especialistes permet desenvolupar aquest treball. Tot s’aprofita per educar. Tot n’és ocasió. I necessitem explicar-vos-ho, comunicar-ho al món. Perquè la il•lusió de l’infant és per a tots.
L'ALUMNE PROTAGONISTA DE L'APRENENTATGE
El mestre dona el punt de partida i provoca el diàleg a l’aula. La pregunta i la resposta de l’infant a la provocació de l’adult són ocasió per guiar l’aprenentatge. Fem pedagogia de l’escolta. Respectem el ritme afectiu, biològic, intel•lectual de cada nen; l’esperem. Cada nen necessita el seu temps. Volem rebre’ls, acollir-los, acompanyar el seu interès, les seves necessitats i inquietuds. Perquè el fet de meravellar-se és un motor a l’hora de descobrir el món.
EL MÈTODE
Eduquem en acció. Mitjançant el joc els infants aprenen, interpreten la realitat, amplien capacitats de memòria, d’atenció, de creativitat, i desenvolupen la intel•ligència. Pensem l’aula, el passadís, l’escola perquè siguin una proposta educativa. És un espai per a la sorpresa, per a la pregunta, per al diàleg, un punt de trobada. A través dels errors i dels encerts, de l’experimentació. El treball d’hàbits i de projectes afavoreixen la seguretat i confiança del nen. Perquè és així com l’aprenentatge es fa significatiu.
ÀMBITS D’APRENENTATGE
Expressivitat. Oralitat. Per preparar l’infant per al món i el coneixement, necessita la paraula de l’adult. L’adquisició de vocabulari és essencial perquè els més menuts tinguin eines per descobrir el món, nomenar-lo, i avançar segurs en el coneixement de l’entorn. Els hàbits diaris ajuden a adquirir l’atenció i la memòria necessàries per desvetllar-se al vocabulari. Així, l’infant aprèn a fer-se preguntes, respectar el torn de paraula, i a obtenir respostes.
Per treballar tot això, en l’àmbit lingüístic, es treballa l’ús metafòric del llenguatge a través de la poesia, els contes clàssics, la cançó. També es fan jocs fonològics i pràxies per treballar la boca, discriminació auditiva i consciència fonològica. S’inicien en la lectura i l’escriptura en català. Treballen el castellà i l’anglès des del mètode global: contes, classes...
En l’àmbit matemàtic la manipulació és fonamental. Cal tocar l’espai, la mesura, el temps, el moviment, les figures... Tots els components de les matemàtiques s’han de poder experimentar. L’infant es mou amb les matemàtiques.
En l’àmbit artístic, l’infant es narra a través de l’expressió musical i de la plàstica. Cançons amb moviment, memòria, colors, forma, imitació, traç. Tot és possibilitat d’expressió de l’infant. Perquè així fa seu el món.